piątek, 25 października 2013

Sernik z kokosową pianką

Pyszny, delikatny sernik na który przepis znalazłam w zapiskach mojej mamy.  Jest to przepis na popularny sernik z rosą ja jednak zrobiłam go z kokosową pianką jak tutaj, tak więc przepis na spód i masę serową od mojej mamy a pianka od pani Doroty. Polecam, szczególnie, że jest bardzo prosty w wykonaniu.


Składniki:
Ciasto:
- 2 szklanki mąki
- 0,5 szklanki cukru
- 1 jajko, 2 żółtka (dwa białka zostawiamy do pianki)
- 125 g masła lub margaryny
- łyżeczka proszku do pieczenia
Masa serowa:
- 1 kg sera
- 0.5 szklanki oleju
- 2 szklanki mleka
- 2 jajka, 4 żółtka (białka do pianki)
- 1 szklanka cukru
- 1 budyń waniliowy
- ekstrakt waniliowy (opcjonalnie)
Pianka:
- 6 białek (które pozostały jajek użytych wcześniej)
- pół szklanki cukru
- 100g wiórek kokosowych

Składniki na ciasto mieszamy i zagniatamy do połączenia wszystkich składników. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Wałkujemy ciasto, wykładamy do blachy i nakłuwamy ciasto widelcem w kilku miejscach. Pieczemy przez około 10 minut w 180 stopniach.
Wszystkie składniki mieszamy tylko do połączenia, wylewamy na podpieczony spód i pieczemy około 45 minut w 180 stopniach.
Kiedy sernik piecze się już 35 - 40 minut ubijamy na sztywno białka z cukrem, dodajemy wiórki kokosowe i wykładamy na gorący sernik. Pieczemy jeszcze około 15 minut, aż pianka się zezłości.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz